31 maj 2011

Blågrön mattsminkning

Okej, kommer ni ihåg vad jag skrev så sent som igårkväll? Inte så mycket mera blått... Och vad hände i morse? Mera blått...


Nåja, jag blandade iallafall med lite grönt...








Bas för skuggorna: Shimmering Lip & Eye crayon från Barry M, en grön och en cremevit.

Highlight: Vanilla från MAC.

Inre vrån: Björk från .färg (Makeupstudion).

Yttre vrån: m/s Royal från MUS.

Eyeliner: Liquid eyeliner blue från E.l.f.

Kajal: nr 5 Blue Lagoon från VLD.

Under ögat: Blue Lagoon med Royal ovanpå, och så lite grönt längts in i från.

Mascara: Mary Kay.





Primer: Crystal Radiance Primer från Lumene.

Bas: Nouba hydrostress nr 7.

Puder: Milk från MUS.

Highlight: Healthy Glow Bronzing Powder från E.l.f.

Rouge: Mineralize Blush Two Virtues från MAC.








Läppenna: Cranberry från IsaDora.

Läppglans: Luscious Liquid lipstick Cherry Tarts, tror jag den heter så liten text på lappen att jag inte kan läsa...börjar bli gammal.... ha ha.







Ytterligare en blå dag.... hoppas ni haft det bra idag... den hittills varmaste dagen i år... hääärligt! Jag börjar räkna dagar till semestern... min börjar v. 29. Känns som en hel evighet.


Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Sanna sa...

riktigt fint!

marinamake sa...

Sanna! Tack snälla!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...