27 april 2011

Smink och toainlägg

Hello folks! Har ni överlevt påsken?? Det har jag, men det var på håret... höll på dö av värmeslag. Bara skoja, men det var otroligt härligt väder i Småland där jag befann mig... lyckades faktiskt få lite färg på kroppen, så himla härligt! Hade en fantastiskt härlig slapphelg tillsammans med min nya kärlek, god mat lite vin och trevligt sällskap av honom och hans familj. Hur länge kan man kalla det "min nya"?? Nu har vi hängt ihop i över ett år... men han känns fortfarande ny, det kommer han nog alltid att göra!


För ett par veckor sedan gjorde jag denna sminkning, inget särskilt med den... ni får hålla till godo!







Highlight: e/d Demon från MUS.

Mitt på locket: e/d Sassy från MUS.

Yttre vrån: e/d Vampyre från MUS.

Eyeliner: Gel liner från Maybelline.

Mascara: One by One från Maybelline.

Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.






Bas: Dream Matte Mousse från Maybelline.

Puder: Milk från MUS.

Rouge: Lilith från Taylor Made Minerals.

Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.





Läppenna: Magenta från MAC.

Läppstift: Senorita från MUS.





Det va de hele...


Annars så gnetar jag vidare med stambytet här i huset... dammet har lagt sig som ett fint täcke över precis allt i hela lägenheten, trots plastslussar och diverse mellan rummen. Jag duschar i en byggbod två trappor ner ute på gården. Men igår fick jag tillbaka vattnet i köket och idag även elen som varit urkopplad i vissa delar av lägenheten. Känns som ett framsteg bara det. Min nya toastol och handfatet står i kartonger mitt på köksgolvet just nu, de blir förhoppningsvis inkopplade under dagen idag, för nu är det kaklat, klinkrat och målat i taket i badrummet. Så det går framåt iallafall. Jag klagar inte, det har gått väldigt bra ändå trots damm och annat. Men när jag kom hem från Småland i måndagskväll och klev in i röran här hemma så kände jag att jag var nog lite less på detta ändå.


Nåja, jag går till jobbet nu, så får vi se vilka framsteg som har hänt ikväll när jag kommer hem.


Ha de alla, sminka lugnt!





1 kommentar:

Ulrika sa...

Hur vore det med en liten uppdatering snart???? ;)
BamseKram

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...