11 april 2011

Plommon och grått

En trötter Marina sitter här och försöker lägga upp ett inlägg... känner att jag har en förkylning å gång, piper i öronen, täppt i näsan och tjockt i halsen... blääh. Nåja, jag har klarat mig hela vintern från förkylningar och sånt, så jag ska väl inte klaga. Sminket är från häromdagen... har svårt att känna någon riktig sminkinspiration på morgnarna, nu när alla mina saker är lite utspridda över hela lägenheten. Det har bara gått två veckor av stamrenoveringen och man känner redan hur man (läs; jag) börjar sucka över röran och böket. Det går väl ganska bra egentligen, men jag längtar efter att få någon ordning här inne igen. Idag har de inte ens varit här inne alls, lite frusrerande när man vill kunna se att det går framåt... Bas för skuggorna: Eyefix från Face. Highlight: July från Make Up Cosmetics. Över rörliga delen av locket: Barry M nr 88. Under ögat: penna från Nouba nr 2 (grå) med en grå skugga från CS smokeypaletten ovanpå. Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer. Bas: Affinitone från Mayelline. Puder: Milk från MUS. Rouge: Vintage Grape från MAC. Läppenna: Wine från Mist. Läppstift: 338 Midnight Plum från Maybelline. Nu ska jag ta min snoriga näsa och krypa i säng... vi synes! Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...