02 februari 2011

Wedding, Hot Stuff, Bordeaux och Black Cherry från MAD

Lite snabbt kommer här dagens inlägg... inte så mycket att orda om. Klockan är sent och jag måste komma i säng. Jag får besök från Småland i morgonkväll och har ägnat kvällen åt att städa, tvätta och få lite ordning här hemma. Upptäckte att yngsta dottern fått löss, så det var bara att springa till apoteket och köpa lusmedel för dyra pengar... suck! Brukar vara lite envist att bli av med, men det ska väl gå...

Nåja, måste i säng... så är kommer det.0




Bas för skuggorna: Shimmering Lip and eyecrayon från Barry M nr 3, svagt rosa.
Highlight: Wedding från MAD.
Inre vrån: Hot Stuff från MAD.
Mitt på locket: Bordeaux från MAD.
Yttre vrån: Black Cherry från MAD.
Eyeliner: Gel liner Maroon från CS.
Under ögat: penna Silver Soil från MUS med Black Cherry ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: the Falsies från Maybelline.




Bas: Wonder finish makeup från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Cool Dusk från The Body Shop.
Highlight: Artificial Light från Smashbox.




Läppenna: Lip Liner Sarah från Face.
Läppstift/glans: 707 Shakin Mauve från Maybelline. En utgången produkt som är nåt sorts mellanting mellan läppstift och läppglans. Täckande men väldigt glansig.



Det var jag idag... natti!

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Riktigt läckra färger! Snyggt till ditt mörka hår!

roxcat sa...

Jättefint, jag gillar färgerna =)

marinamake sa...

Sminkan! Tack!

Roxcat! Tack, de är inte så dumma!

Anonym sa...

Hej igen.Jag råkade se dina bilder hos HV-foto och gillade det jag såg.Ditt ansikte passar i starka färger.Jag är lite frilans inom fotobranshen själv och gör en del makeup-tagningar till lite olika jobb.Jag ska sätta ihop ett kollage med starka makeup-färger och tycker att ditt ansikte skulle passa utmärkt.Skulle du tycka att det skulle vara intressant

marinamake sa...

Anonym! Det skulle väl kunna vara roligt... om jag bara kan få loss tiden, är ju ensam med tre ungar så jag har inte så mycket fritid. Du kan nå mig på pippi4817@hotmail.com. Har du någon sida där jag kan gå in och kika?

Anonym sa...

mail

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...