25 juli 2010

Slut på semestern ;-( !

Well folks... nu sitter man här på söndagkvällen med en rejäl dos jobbångest i magen. Sista dagen på semestern är avverkad och i morgon börjar allvaret igen. Nåja, jag är ensam hemma den här veckan som kommer, skolan har inte börjat ännu, så lite lugnt blir det ju ändå. Alltid skönt att få komma hem från jobbet och ha lite lugn och ro. Men jag börjar sakna barnen som är med pappa i tre veckor på Cypern. Nya älsklingen har åkt hem till Småland så det blir väldigt tomt efter att vi umgåtts varje dag i fyra veckor. Lite tungt faktiskt.

Nåja, jag ska inte klaga alls, har haft fyra veckor med strålande solsken varje dag, regn i typ två halva dagar och inget mer. Slappt och skönt rakt av hela tiden.

Har inte tänkt mycket på smink och sånt, och bloggen har också haft semester. Men nu är jag tillbaka och hoppas på att kunna rycka tag i sakernas tillstånd nu när man kommer in i normala gängor igen.

Har inte fotat något allt på semestern så det är återigen gammalt ni får se.



Lite höstig sminkning kanske, nu när sommaren står i sin fulla prakt. Men men, jag gillar ju mörkt och gör sällan någon större skillnad på sminket när det gäller årstider och sånt.

Eyeprimer: eyeshadow primer från Lumene.
Highlight: Silver 641 från Viva la Diva.
Mitt på locket: Rumour 665 från Viva la Diva.
Yttre vrån: Seduction 46 också från VLD.
Under ögat: penna från MUS Remember the Times med Seduction ovanpå.
Kajal: Joe Blasco Ultramatte Black.


Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: löst puder från Make Up Store.
Rouge: Noubas Double Bubble nr 52.



Läppenna: Cranberry från Isadora.
Läppstift: 595 Iced Plum från Cover Girl.



Jaha, vad har ni haft för er då? Eller är det så att ni faktiskt ligger i hängmattan fortfarande? Jag har haft ovanligt tidig semester i år så det är säkert många som faktiskt har både två och tre veckor kvar lyckans ostar! Nåja, nu önskar jag mig en härlig sminkhöst... med mycket nytt i skåpen, mycket inspiration och massor av kladdande ;-)!
Ha de alla, sminka lugnt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

lika vacker som alltid

Bitte sa...

Äntligen tillbaka! Murriga färger är fint även på sommaren.

marinamake sa...

Anonym! du är lika snäll som alltid!

SminkJante! Tack va snällt sagt! Hm tja jag dras ju till mörkt nästan alltid...

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...