30 juli 2010

Äntligen fredag!

Lite menlöst tråkigt idag... försöket hitta en av färgerna i min tunika, den andra färgen är cerice, och jag har tröttnat på att vara rosa, har varit det hela veckan, så den färgen ville jag inte plocka upp i sminket idag. Den här färgen gillar jag egentligen, den är lite obestämbar plommon, brun, lila aktig. Snyggare i verkligheten än på bilderna.

Well, det är fredag och jag är tröttare än tåget, kom hem från jobbet vid fem, ensam hemma, orkade inte laga mat så det fick bli en pizza och ett glas vin. Sista chansen att ta det lugnt innan barnen stormar in här på söndag.

Har suttit och vimsat runt på alla sminkbloggar. Åhh så många duktiga, inspirerande människor det finns. Det var nästan så jag gick in i badrummet och gjorde en ny sminkning, men så tog tröttheten överhanden och jag blev kvar i soffan.

Så det får bli sminket från i morse.




Bas för skuggorna: Eyeshadow primer från Lumene.
Highlighter: Vanilla från MAC.
Över hela locket: m/s Raisin från MUS.
Penna: under ögat Smoke från MUS med Raisin ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Mascara: Stiletto från Maybelline.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.



Jag var lite trött i morse, det syns på hänget på mina ögon... jag är trött fortfarande...
Bas: fairly light från I.D. bareMinerals.
Puder: mineral veil från I.D. bareMinerals.
Rouge: Dirty Plum från MAC.
Bronser: 02 Warm Glow från The Body Shop.



Läppglans: Dazzleglass She-Zam från MAC.



De va de hele!
Ha en skön fredagkväll!
Sminka lugnt!

5 kommentarer:

bella sa...

Åh raisin:) En gammal riktig goding! Undrar om inte jag har den i mina gömmor någonstans?
Blev sugen på att använda den nu ju:)
Trevlig helg!
Pizza och rödvin är underskattat;-)

Emma P sa...

Jag tycker du är jättefin. och ambitiös med, du har alltid så fint och kreativt smink.

marinamake sa...

Bella! Ohh det är ju fin tycker jag, du får leta reda på den! Ah, pizza och ett glas rödvin (eller två...) är bland det godaste jag vet, oslagbar kombo ;-)!

Emma P! Oh men tack det var ju en komplimang för att komma från dig, du som är så kreativ i sminket! Du och Sminkan gör ju så himla mycket roligt, jag älskar att kolla in vad ni gör varje dag!

Bitte sa...

Det här var väldigt snyggt. Raisin ser underbar ut.

marinamake sa...

SminkJante! Ja men Raisin är väldigt fin. Jag som inte gillar en massa brunt/beige och sånt neutalt, brukar ta till den här när jag vill ha det lite mer neutralt.

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...