01 juni 2010

Turkos röra

Hello! Nu försvann jag några dar igen... de e mycke nu...;-)! Närå, bara skoja... inte mer än vanligt egentligen. I helgen har jag haft besök, hjärtebesök! Som kontrast till allt mitt vältrande i smink och allt som hör därtill så ägnade vi lördagen att titta på allt som finns i lastbils/traktor/grävskoporväg på Maskinexpo i Barkarby. Totalt oglamoröst! Som grädde på moset regnade det dessutom! Men det var roligt att få en liten inblick i hans värld för några timmar. Sminket regnade bort den dan, så detta är något jag gjorde en dag i förra veckan.


Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Den gula blev alldeles för smutsgul, ville ha den lite ljusare och fräschare, skulle valt en annan gul. Hela sminkningen kändes kladdig, och blev inte som jag tänkt mig. Men nåja, det spelar väl ingen roll om hundra år!






Bas för skuggorna är eyeshadow primer från Lumene. Började med att lägga den gula, c/s Ra från MUS i inre vrån. Sen lade jag ett pigment från Ben Nye, Jade, mitt på locket. I yttre vrån lade jag sen e/d Sight från MUS. Jag tycket inte Sight blev tillräckligt mörk för min smak, så jag pressade dit lite m/s Lovely Linnea från MUS precis längs brynbenet in mot mitten av ögat. Drog sedan upp den gula lite för att möta upp Lovley Linnea och även blenda ihop den lite med highlightern som är ett pigment också från Ben Nye, Ice.

Under ögat ligger pennan Green Card från MUS med Jade ovanpå, har även dragit en glittereyeliner från Viva la Diva under ögat, Peridot. Eyeliner från Maybelline, Liner Express Black. Kajalen är pennan Baltic från MUS.




Nu börjar det bli varmare ute och solen skiner. Jag brukar normalt inte anpassa basen efter årstiden utan använder samma året runt. Tycker inte om tunna skira baser på mig själv, vill gärna ha något täckande, jag är väl konstig kanske men så är det. Men den här dan valde jag ändå I.Ds fairly light och puder Mineral veil. Det måste ju vara det lättaste man kan tänkas använda i basväg. Omväxling förnöjer...
Rouge fick bli Luxury från MUS, och jag gjorde säsongens första användning av solpuder, Noubas Earth Powder nr 52.


Läppennan kommer från Maybelline, 54 Bordeaux och läppstift Color Sensationall från Maybelline nr 190 Atomic Pink.




Well folks, de va de hele för idag... tror jag, orkar nog inte göra ett till inlägg fastän det var min tanke när jag började. Min dator sjunger på sista refrängen, den är så krånglig så jag blir tokig. Bla annat så stänger den av sig om man så mycket som andas på den, inte peta på den eller försöka förflytta den, plopp säger det då och så stänger den av sig... ska lämna in den hos en jag känner som lovat hjälpa mig, men jag har bara skjutit på det, för då måste jag ju sitta här hemma i flera dar utan dator... ve och fasa!

Nåja, nu har jag lyckats få till detta inlägget, så får vi se hur det går... blir det mera tystnad från mig så vet ni att det beror på att jag är datorlös ett tag...
Ha det gott alla!

2 kommentarer:

Emma P sa...

jag tycker att sminket blev fint, och dessutom är din inställning toppenskön:) Kul med hjärtbesök förresten...

marinamake sa...

Emma P! Tack Emma vad gullig du är! Jodå, hjärtebesök har jag titt som tätt nu förtiden, och det känns helt underbart!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...