02 juni 2010

Shoppingdag idag ;-)!

Halloj alla! Idag började jag inte jobbet förrän klockan två, så jag drog in till stan på förmiddagen för att se om jag kunde hitta ett par partyskor. Jag och nya kärleken ska på en större 50-års fest ännu nästa helg och klänningen hittade jag för en par veckor sedan, men jag ville hitta några nättare partysandaler med lite hög klack och kanske öppen tå eftersom det är ju ändå sommar och klänningen är tunn och skir så det passade inte med de pumps jag äger redan. Jag höll på bli tokig då det jag ville ha inte gick att uppbringa, sprungit ut och in ur alla tänkbara skoaffärer, men det enda som existerar är grova stora klumpiga skor i gladiatorstuk... me dont like! Eller snarare, det passar inte till klänningen. Nåja till slut hittade jag ett par som passade, och de råkade på vara på rea dessutom så det gjorde ju inte ont. Ett par örhängen och en sjal över axlarna till det, så var stassen fixad!

Dessutom fick jag ett sms från min chef på väg in till stan, där hon skrev att jag inte behövde ha ågon brådska tillbaka ifall jag behövde längre tid på mig att shoppa, hur många har en sån chef... jag bara frågar??

Sminket idag har gått i lila, det gjorde det igår med... har haft lila naglar från Nubars Sparkle Collection på naglarna.




Fast det ser ju mest grått ut...

Som bas för skuggorna har jag använt Lumenes Eyeshadow Primer. Highlighten är från Nouba, Spicegold nr 119 en något mattare vit med rosa skimmer. Inre vrån är en av mina nya från Barry M, inte riktigt min färg, men kan bli fin ändå tror jag, nr 87. Mitt på locket tog jag 382 Lilac Glitter från Viva la Diva. I yttre vrån och upp över globlinjen ligger Young Punk från MAC. Gel eyeliner black från MUS och lite kajal från Joe Blasco. Under ögat tog jag en penna från yttre vrån in till mitten av ögat från IsaDora, nr 29 Amethyst. Från inre vrån och in mot mitten av ögat tog jag en vit penna från MUS för att de ljusare färgerna skulle synas bättre när jag lägger skuggorna ovanpå. Mascara från Lumene.



Som primer valde jag Crystal Radiance från Lumene, inte den bästa, min favorit är den från Smashbox, meeen, jag gillar att ha många pytsar,burkar och prytlar att välja ibland, så jag har alltid flera olika sorter. Utom av pudret, det brukar bli samma eller möjligen två olika sorter. Basen kommer från Maybelline, Dream Creamy Foundation deras nyaste sort och den enda de har som är lite mer täckande. Om ni undrar över alla mina Maybellinegrejor så beror det ju på att vi säljer deras grejor på jobbet, så jag får en del saker ibland. Inte mitt favoritmärke, men man kan hitta gobitar även där.

Pudret är som vanligt från Face, rouget kommer också från Face, Worship. Mitt enda från Face.



Lite blekt och mesigt... har verkligen inte orkat anstränga mig med läppstift på sistone, som egentligen är mera jag. Av någon anledning så är jag alltid sen på morgnarna nu för tiden... nu när jag har två minuters promenad till jobbet, istället för fyrtiofem minuter på bussen, fattar inte vad det beror på! Då är det ju lättare att rycka åt sig ett läppglans hur som helst, kräver inte samma precision som ett läppstift ju.




Jaha nu har min dator stängt av sig typ tre gånger bara medans jag har skrivit detta, jag har nerverna hängandes utanpå! Får nog lämna iväg den snart, innan jag slår nåt hårt i tangentbordet ;-)!

Ha det gott så länge!
Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...