03 juni 2010

Grönt från The Body Shop

De bidde grönt idag... På naglarna grönt lack från Nubars Sparkle Collection och en grönmönstrad tunika/blus. Jag har verkligen inte varit inspirerad att göra nåt extra utöver det gamla vardagliga på sistone... samma gamla "marinamake" varenda dag. Hoppas ni inte tröttnar. Känns inte som tiden räcker till riktigt att stå och pilla på morgnarna, har inte samma tid längre som förr. Och på helgerna, tjaa då är det fullt ös och jag har sällan en minut för mig själv, stå och leka med sminket i en par timmar är inte att tänka på. Nåja, det kanske blir bättre med det så småningom, det är nog mest inspirationen överhuvudtaget som tryter, vore man bara inspirerad så skulle jag kanske ta mig den tiden. Nåja så länge får ni nöja er med det som är!




Bas för skuggorna: eyefix från Face.
Highlight: e/d Goldglow från MUS.
Inre vrån: nr 96 från Barry M.
Gröna skuggor: från Body Shop nr 03 Jade.
Penna under ögat: Duchess från MUS.
Glitter under ögat: Sputnik (glittereyeliner) från MUS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.



Primer: Smashbox photo finish foundation primer.
Bas: Superstay Silky foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Posh från MUS.
Solpuder: 02 Warm Glow från Body Shop.



Läppenna: Angel från Face.
Läppglans: Pot Gloss Striking från Face.



De va de hele! Nu ska ska jag kila ner i tvättstugan, himla oglamoröst eller vad säger ni?!
Ha det gott alla!
Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Bitte sa...

Helheten med tunika och örhänge är kanonfin. Jag tröttnar inte :)

marinamake sa...

SminkJante! Tack va snäll du är!

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...