14 april 2010

Weding Cupol Paranoid

Dagens sminkning... inte nån gammal dammig från arkivet ;-)! Kanske börjar bli dags att göra lite våriga sminkningar, eller vad säger ni. Den här är ju inte vårig alls. Hmm, jag har fortfarande vinterkläderna hängandes i garderoben och matchningsnörd som jag är så blir det ju mörkare sminkningar eftersom vinterkläderna är mörkare... får nog börja fundera på att rota fram kartongerna med sommarkläderna. Jag är bara så trött på att gräva i och packa upp kartonger så jag har inte ens orkat tänka tanken.

Nåja, så länge blir det en mörk sminkning.




Bas för skuggorna: Eye fix från Face.
Highlight: m/s Muffin från MUS.
Mitt på locket: Wedding från MAD.
Yttre vrån: m/s Cupol från MUS.
I globlinjen: aningens gnutta Paranoid från MAD precis i globlinjen.
Under ögat: penna från MUS, Silver Soil med Cupol ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS, har morfat bort sig under dagen och syns knappt.
Kajal: Silver Soil.
Mascara: Mirenesse Secret Weapon Mascara. Fullständigt värdelös!

Bas: Dream Matte Mousse 030 Sand från Maybelline.
Puder: löst puder från Face.
Rouge: Pink Mink från Avanya.
Highlight: Glitter Powder från HM.


Läppenna: nr 21 från Nouba.
Läppstift: nr 720 Drive me nuts från Maybelline.



De va de hele, med eller utan brillor...

Har haft en känslomässigt utmattande dag... sista mötet med juristen och min, numera, exman. Från och med idag är jag officiellt skild! Alla papper är klara, vi är nu ett nummer i tingsrätten allt är påskrivet och klart. Bodelning, överenskommelse om hur vi ska ha det med barnen, skilsmässopapper... the lot. Det känns så himla skönt. Nu är jag fri att göra vad jag vill, börja på ny kula kalla det vad ni vill. Den pissigaste hösten/vintern jag haft i hela mitt liv är över, jag har fått mera jobb, lägenhet och allt har löst sig till det bästa, tro det eller ej. Som grädde på moset har jag ju dessutom träffat en ny kärlek (men det vet ni ju redan) och det känns så himla skönt och underbart! Förutom barnen så är han den stora glädjen i mitt liv just nu! Jag kanske borde göra en rosa sminkning, hela jag känner mig alldeles rosa och fluffig just nu ha ha!
Ha det gott alla, vi synes i morgon!
Sminka lugnt!

5 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Det syns i dina ögon att livet har vänt för dig nu. Ett helt annat glitter i dem nu för tiden :) Måste vara otroligt skönt att äntligen få sätta punkt och känna att den delen av ditt liv faktiskt är över även om jag förstår att det måste kännas sogligt också. Tur att du har barnen och mannen som lyser upp tillvaron för dig.
Sminket då? Så mörkt är det väl inte? Jag tycker det är väldigt snyggt. Cupol är en riktig goding som jag missat fast jag har så enormt mycket skuggor från MUS. (Åh snälla kan du inte kolla min vampyrsminkning och säga vad du tycker om den? Vore kul att höra vad du som KAN tycker om den.) Kram

Bitte sa...

Jag håller med fru choklad, du ser piggare och gladare ut. Skönt att du mår bättre:)

Tycker det är skönt med lite mörkt smink. Jag vågar inte riktigt tro att våren är här än. Det brukar alltid komma ett bakslag här uppe.

Emma P sa...

Cupol är ju så galet snygg, det gör verkligen inget att du använder den. Jag tycker sminket blev riktigt fint!

Vad skönt att ni har avslutat skilsmässan nu. Som du säger, nu kan du verkligen börja på en ny kula. Härligt att allt har löst sig dessutom. jag kommer ihåg hur bekymrad du var i höstas, är verkligen glad för din skulle att du har fått ordning på allt! och de har rätt, du ser pigg och glad ut:)
Kramar E

marybeth sa...

Jag håller med föregående talare. Du ser så mycket lyckligare ut nu!

Jag är också jätteglad att det har ordnat sig så bra! Skönt att kunna börja på ny kula! Du förtjänar det verkligen! Många kramar!

Ninni sa...

Grattis till dig att livet har vänt! Härligt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...