13 januari 2010

Problem!

Okej, så ikväll hände nåt som jag inte visste kunde hända... blogger säger att jag har utnyttjat allt utrymme för att lada upp fler bilder på bloggen. Tydligen hamnar alla bilderna i nåt som heter Picasa Webalbum eller nåt sånt och nu är utrymmet fullt där så jag lyckas inte ladda in fler bilder. Är det någon som vet hur man gör... jag känner mig inte sugen på att betala för mer lagringsutrymme, gör ni det? Betalar menar jag. Kan man inte tömma albumet?? Om det är någon som är slängd på hur man gör får ni gärna kontakta mig, för nu är det risk att min blogg tystnar... har ingen aning om hur man löser sånt här. Eller måsta man starta en ny blogg? Verkar ju jobbigt. Typiskt, jag orkar verkligen inte hålla på men sånt här strul!

Okej, så ni får nöja er med de här bilderna ikväll, blev ju nästan alla som jag brukar. Får ta tag i det där senare... så ni vet om det blir lite tyst här i några dar.

Det blev någon sorts rosa/vinröd variant idag.



Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: 641 Silver från VLD.
Inre vrån: 340 Light Pink från VLD
Mitt på locket: Plum Dressing från MAC.
Yttre vrån: 664 Foxy Lady från VLD.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Under ögat: penna Silver Soil från MUS med Foxy lady ovanpå.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Kajal: Snowflake från MUS.


Läppenna: Jazz från MUS.
Läppstift: 57 Gladiolus från IsaDora.



Primer: Smashbox Photo finish foundation primer.
Bas: Dream Satin Liquid från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Rouge: Luxury från MUS.
Highlight: Belightful från MAC.

Jaha, då får vi se hur det går då... med bilderna... vet inte när jag åtekommer, men snart hoppas jag!
Hur som helst så har jag varit och träffat mäklaren idag, skrivit ett avtal med henne och givit henne i uppdrag att sälja det boende vi haft här. Bråttom är det för jag flyttar första mars, och man vill ju inte åka på dubbla boendekostnader. Det är nåt jag kommer att råka ut för, frågan är bara i hur många månader. Nåja, det känns väldigt skönt att försäljningen snart är igång iallafall. Ytterligare ett steg mott mitt nya liv!
Hade gott alla... vi höres... snart hoppas jag!
Kramen!

14 kommentarer:

Bitte sa...

Sminkningen är supersnygg.

Vad gäller bilder och sånt så tror jag att om du raderar bilder ur picasa så försvinner de även från bloggen.

Sminkan sa...

Läcker look!

Hoppas du snart är tillbaka. Trist problem. Nog för att vi får kämpa med blogg.se ibland men det har alla fall inte varit något problem med lagringsútrymmet än.

CC sa...

Jag har ju blogg.se så jag vet faktiskt inte... men antar att om du raderar gamla bilder så måste det ju få plats nya :)

Stina sa...

Kan du inte skapa en ny blogg där du bara laddar upp dina bilder och sedan direktlänkar dem hit?

Kajalpennan sa...

Är dina bilder väldigt stora? Det du kan prova är att gå igen alla gamla inlägg och skala ner bilderna en efter en och lägga in dem i inläggen igen.
Att minska bildstorleken i tex paint gör underverk för filstorleken utan att förstöra bilden

Unknown sa...

Jag älskar färgerna!

Hoppas du får tag i mer lagringsutrymme på något vis, har ingen aning om hur det där funkar...
Och hoppas huset blir sålt snabbt, jag håller tummarna!

marinamake sa...

Hej alla!

Tack för alla tips, tyvärr så fattar jag ju inget, kan inget om sånt här. jag ska försöka få tag i någon som kan hjälpa mig, så jag återkommer så snart det går! Är ju mitt i försäljning och måste snart börja packa alla mina saker, så det är lite mycket nu... men jag återkommer! Kramen!

Fru Choklad sa...

Riktigt snygg make. Rosa och virött var snyggt ihop.
Trist det här med bilderna. kan ju tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag inte kan så mycket om datorer. Jag har min blogg i blogspot och den fungerar ju lite annorlunda.

Emma P sa...

Detta är ju fasansfullt Marina! Det måste verkligen ordna sig för jag saknar dig väldigt mycket!!!
Kramar Emma

Fru Choklad sa...

Kommer bara in en sväng för att tala om hur mycket jag saknar dig: JAG SAKNAR DIG JÄTTEMYCKET!!!!!

marinamake sa...

Fru Choklad och Emma! Tack vad gulliga ni är! Jag är nog snart tillbaka hoppas jag!

Linda sa...

ohh vilken snygg sminkning!!! nej vad typiskt med bilderna...undra när man själv råkar ut för liknande...man måste ju kunna fixat på någe vis..konstigt annars :(

Kerstin sa...

Hu vad läskigt med bilderna, hoppas attdet löser sig!

Sminkningen var tjusig, hur som!

michaela sa...

gud så grym du är Marina!
Tack vare dig är jag där jag är idag. Du fick mig att verkligen gå all in för utbildningen den dagen jag satt modell för din utbildningen. =)

Tack!! (kul att jag hitta in till dig, nu blir det en till blogg att följa =) )

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...