30 december 2009

Grönt e skönt!

Halloj alla! Gaahhh vilken otroligt förutsägbar rubrik... har ingen fantasi!

Jag hann inte få iväg nåt inlägg igår, hade annat för mig. Så det här är gårdagens sminkning. Jag tänkte på morgonen att det var länge sedan jag var grön... inte förrän efteråt så slog det mig att jag faktiskt gjort en par gröna julsminkningar på sistone. Well, well grönt e ju snyggt så ni får stå ut!





Den här sminkningen lyckades jag iallafall få till att inte gegga ihop totalt... alltid någe!

Bas för skuggorna: Eyeshadow primer från Lumene.
Över rörliga delen av locket: Eyedust Sound från Face.
Yttre vrån och upp över brynbenet: 610 Dark Green från VLD. Längs med den har jag suddat in 661 Light Green också från VLD.
Highlight: Reflets Verts från Peggy Sage.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Under ögat: penna Duchess från MUS med Dark Green ovanpå.
Glitter under ögat: Keylime Pie från Meduzas Make Up.
Kajal: Duchess från MUS.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.




Bas: Wonder Finish Makeup från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Rouge: Mineralize Blush Gentle från MAC.
Highlight: Belightful från MAC.




Läppglans: Glimmerglass Blackfire från MAC.



De va de hele...
Sminka lugnt!





4 kommentarer:

Sminkan sa...

Grönt är en fantastisk färg! Du ser fantastiskt bra ut dessutom. Aldrig tråkigt att titta på vad du hittar på.

Gott Nytt År, Marina. Hoppas det nya året blir bättre än det gamla för dig. Du förtjänar det bästa!

Fru Choklad sa...

Jättesnygg grön. Jag är ju väldigt förtjust i grönt som du vet och det här var en av mina favoriter av dina gröna sminkningar iår. Själv har jag bara gjort en enkel med kajal och mascara under dagen eftersom jag skulle göra en boksminkning ikväll. Den blev ganska dramatisk, men jag blev nöjd. Inget man går ut med dock....
Stor kram

Emma P sa...

Grönt är snyggast, så det gör absolut inget. Härligt sminkning du har gjort, underbart fint med glittret till, och så älskar jag ju dina ljusa läppar...

Gott nytt år på dig! Jag säger som Sminkan, hoppas att 2010 blir ett bättre år för dig, förhoppningsvis är det det vi har sett en början på nu med lägenheten;)

marinamake sa...

Sminkan! Å tack va gullig du är, när det gäller att inte vara tråkig så toppar du nog ligan, har varit dålig på att kommentera på sistone, men jag kollar in dig varje dag! Din blogg är den första jag alltid kollar varje dag, du är en stor inspirationskälla! Gott Nytt år på dig med min vän jag hoppas verkligen nya året blir bra även för dig! Kram kram!

Fru Choklad! Åh tack snälla du! Boksminkningen måste jag ju kolla in om du lagt ut den på din sida? Gott Nytt önskar jag dig också min vän! Vi höres på det nya året! Kramen!

Emma P! Håller med, grönt är himla läckert! Kul att du gillar mina ljusa stift... jag är egentligen inte så förtjust i ljusa, vill ha mörka läppar. Men ibland känns det för mycket tillsammans med starkt sminkade ögon.

Åh jag är övertygad om att 2010 blir bättre... det har jag på känn! Jag önskar dig också ett Gott Nytt, så synes vi på nyåret. Stora kramar till dig!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...