30 oktober 2009

Färglatt!

Det känns som om jag gjort många lite mörkare, murrigare sminkningar på sistone, dags för lite mera färgglatt! Jag gjorde en djupdykning i Manlypaletten och det landade på det ni ser här nedanför, knalligt orangerosa. Lite somrigt kanske, men... what the heck!








Som bas för skuggorna ligger eyeshadow primer från Lumene. Sedan är det bara skuggor från Manlypaletten. Under ögat drog jag ett streck med en grön penna från Kryolan, nr 911, och en grön skugga från Manly ovanpå det. Eyeliner Cake Eyeliner Black från Kryolan. Pulse Perfection Mascara.




Primer, Crystal Radiance från Lumene, och basen blev idag Dream Satin Liquid från Maybelline. Puder från Face. Rouget kommer från IsaDora, 28 Purple Dream.




Det här läppstiftet hade jag häromdagen också, repris alltså. Pennan är 54 Bordeaux från Maybelline och läppstiftet 190 Atomic Pink också från Maybelline.




Bad hairday, he he, inget synligt hår ;-)!
Är det någon som känner för att bjuda på en Halloweensminkning i morgon kanske? Jag ska se vad jag hittar på... skulle vara kul att se vad ni kan åstadkomma!

Ha en skön fredagkväll alla! Eller natt snarare, kvällen är väl rätt så slut.

Sminka lugnt!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jättehärligt att se! Party! :)

Emma P sa...

Åh, så himla färgglatt och fint! Manley är verkligen suverän när man vill vara så här färgglad, det är grymt bra skuggor för en liten peng. Kan inte låta bli att förundras över att det finns så många fantastiska skuggor, som dessutom är billiga, och så finns det så många dyra skuggor som inte är bra alls. Vissa märken kan ju helt enkelt inte ha som ambition att göra pigmenterade skuggor...

Maja sa...

Läckert! Både färger som passar till sommaren och som får en att tänka på sprakande höstfärger.

Sanna sa...

underbart! Älskar att jobba med dessa nyanser:)

marinamake sa...

Marie! Party party!

Emma P!Tack! Jaa ibland undrar man vad vissa märken vill uppnå, en snygg ask, eller ett bra innehåll?? Känns som en del satsar på förpackningen och tar betalt för det, medans innehållet är bara skräp!

Maya! tack, tja kanske det... tänkte inte på det som höstigt men det kanske det är.

Sanna! Å det har jag sett, att du gillar såna färger!

Fru Choklad sa...

Orange och rosa är så jäkla läckert ihop. Det får mig att tänka på någon smaskig drink och heta sommarnätter. Underbar sminkning den både värmer och lyser upp i höstmörkret.

marinamake sa...

Fru Choklad! Mmmm drinkar ja, helst med många paraplyer och mycket lull lull, och så ska det var 28 grader varmt... på kvällen! Lite gult till det här och vi hade varit i tropikerna ;-)!

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...