23 juni 2009

Mystic Night

Söta Emma, som gästbloggar hos Sminkan, var jättegullig och skickade mig lite av hennes lila Mystic Night så att jag skulle få testa den. Från Everyday Minerals kommer den. Jag blev kär på direkten, en sån typisk lila som jag gillar, och väl pigmenterad. Tack snälla Emma!

Så jag kunde förstås inte låta bli att testa den idag! Tyvärr hade jag superbråttom när jag sminkade mig (jag hatar det...), men jag valde att stanna så länge som möjligt på stranden med barnen, det var ju helt otroligt kalasväder idag. Började sent idag, så jag tog möjligheten att låta barnen bada lite. Näää, jag badade inte, jag är en badkruka!


Bas för skuggorna: stiftskugga från Smashbox, vit 03, Creamy Eyeshadow Plus.
Highlight: e/d Sassy och precis under högsta punkten på brynet en liten dutt med m/s Satin båda från MUS.
Inre vrån: Beautiful Iris från MAC.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Mystic Night från EM. Jag gillar! Lättjobbad och välpigmenterad. Det blev lite fläckigt ser jag på bilderna. Det syntes inte IRL, och berodde inte på skuggan utan snarare på att jag hade för bråttom.
Eyeliner: Cake eyeliner Navy från Face med löst glitter Virgo från MUS ovanpå.
Under ögat: stiftskuggan från Smashbox med Mystic Night ovanpå.
Kajal: Snowflake från MUS.
Mascara: Define A Lash från Maybelline.


Primer: Beauty Base Matifying Primer från Lumene.
Bas: fairly light från i.d. bareMinerals.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Bronzing: Noubas Earth Powder nr 52.
Rouge: Rose Satin från Peggy Sage.


Läppenna: 09 Cyclam från Sans Soucis.
Läppstift: 110 från Gli Amati.

De va de hele!
Lugn och stillsam dag... lite sol och bad, lite jobb. Lagom...
Vi ses imorrn, suss gott!

5 kommentarer:

Bitte sa...

Jättefint även om du hade bråttom. gillar färgen på läpparna till den lila makeupen. Supersnyggt.

förstår att du gärna tillbringade lite extra tid med barnen i solen.

Emma P sa...

Vad kul att du gillar den! Den klär dig helt klart, kan förstå att du gillar färgen, den känns väldigt du:)

marinamake sa...

Sminkjante! Jag gillar också den läppfärgen, påminner lite om den från MUS som du också har... Senorita, du vet.
Jaa, jag tar alla chanser att slappa vid stranden, superskönt!

Emma P! Japp, den är nog väldigt "jag", huvudet på spiken ;-)!

Sminkan sa...

Otroligt snyggt! Kul att du gillar Mystic Night. Den är himla fin, men det blir aldrig av att jag använder den. Inte mina andra EM-skuggor heller. Ligger väl fel till, helt enkelt. Inte tillräckligt nära...

marinamake sa...

Sminkan! Hmm, dags att möblera om innehållet i skåpen kanske ;-), eller kanske du inte gillar skuggorna från EM? Jag gillar iallafall Mystic Night, det är också den enda jag har därifrån ännu så länge.

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...