17 juni 2009

Gråmetalliskt

Haft ännu en mer eller mindre sömnlös natt, gaahh blir så trött när det blir så där... kom hem efter tolv efter att ha träffat en kompis igår så man bara kastar sig isäng så fort som möjligt efter att först suttit och kajkat på bussen i över en timme, då blir jag lite uppskruvad och har svårt att varva ner... med andra ord, jag somnar inte. Upp tidigt, ingen sovmorgon idag, men å andra sidan slutar jag två, så det fick väl gå.

Jag blev gråmetallisk i morse, inte vidare somrigt precis, men, men...






Bas för skuggorna: Loreal Colour Fresco, Snowflake. Stiftskugga i skimrigt vitt.
Över hela rörliga delen av locket: Too Faced Shimmer Veil, Unicorn Tears. En flytande grå skugga med massor av glitter, den kanske hade funkat ensam som bas för skuggorna, vet inte, får testa det nästa gång. Den torkar till en torr yta på locket, väldigt glittrig.
Highlight: e/d Crystal från MUS.
Inre vrån: Spicegold nr 153 från Nouba.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Pollution från MUS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Under ögat: penna Smoke från MUS med nr 153 och Pollution ovanpå.
Eyeliner: Cake Eyeliner från MUS.
Mascara: Lumenes Blueberry Volume Mascara.







Herregud va mycket hår jag har i pannan! Jag är inte van att ha så här lång lugg, den brukar vara avklippt i princip i hårfästet, ser ju helt vildvuxen ut, ha ha!


Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: fairly light från i.d. bareMinerals.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Bronzing: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Rouge: Shimmer Dynasti från MUS.




Läppenna: Cerise från Peggy Sage.
Läppstift: 535 Passion Red från Maybelline.




Men kolla, jag orkade få till ett inlägg till ikväll... tänkte först att jag inte orkade, men så hamnar man ju här framför tangentbordet iallafall. Tidigare i kväll satt jag ute i kvällsolen och hade lite fixelidon med mina fötter. Blötlägga, hyvla, fila fixa och dona. Borde ha gjort det för länge sen, men nu är dom sommarfina, fattas bara lite lack på tånaglarna. Men det får jag ta en annan kväll. Det var så varmt och skönt och sitta där i solen med fötterna i blöt, och redan nu känner man kylan komma krypande. Bådar inte gott inför midsommar. Vad har ni för planer i midsommar? Sill och nubbe? Grilla? Party, party?? Jag ska till min brorsa och hans familj strax ovanför Uppsala, blir nog en lugnt och stillsam familjetillställning. Brukar bli det när det är en hög med barn inblandade. Men en och annan nubbe ska man väl ändå kunna klämma ;-)!

Nu orkar jag inte hålla mig vaken längre, vi ses imorrn!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Du ser fantastisk ut på den lilla fotd-bilden!

marinamake sa...

Sminkan! Va snäll du är, tack!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...