27 juni 2009

Byte - nagellack

Inget smink idag... joo jag har varit sminkad, var uppe tidigt i morse och slängde mig iväg på cykeln (bilen fortfarande paj...) för att göra ett sminkjobb. Det var tur att det var cykelavstånd ändå, en bekant skulle på bröllop och ville vara lite snygg. Så i det underbara sommarvädret cyklade jag iväg i morse, med sminket på pakethållaren. Jag såg en kopparorm(ödla) eller vad det nu heter... ringla över vägen... jag har panisk skräck för ormar!
När jag cyklade iväg var jag förstås sminkad, och när jag kom hem tog jag ungarna och drog ner till stranden och låg där och svettades medans ungarna badade, fortfarande med sminket på. När jag kom hem var det bara att tvätta av sig, jag var alldeles sjöblöt i svett och allt kändes väldigt rinnigt. Näe, jag har fortfarande inte ens doppat tårna ;-)! Så, inga foton på sminket, det var brunt naturligt, en färg bara.




Men, jag har gjort ett byte med Sminkjante. Och jag är supernöjd! Jag gillar sååå båda lacken, men särskilt det från Nfu Oh, ett flakelack i bästa påfågelstil. Och egentligen var bytet från början det turkosa från China Glaze, Turned Up Turquoise, men sen så blev det även Nfu Oh nr 52 också, och jag är helt såld! Mitt första Nfu lack! Man skulle ju kunna ha en hel hög bara för flaskorna, de är små konstverk i sig!





Tyvärr så är mina naglar en smärre katastrof just nu, jag tog bort mina gelénaglar och under satt nåt sorgligt, totalt trasigt, knäckt och söndersprucket. Finns inte en chans att lacka dem, ser för bedrövligt ut. Jag ser ut som om jag vore värsta sortens nagelbitare, vilket jag aldrig varit. Så jag har startat projekt utväxt, och mina naglar är inte direkt snabbväxande så det lär ta tid innan jag kan lacka dem igen. Typiskt när det är sommar och allt. Jag lackar just nu tånaglarna istället ;-)!
I ren desperation ryckte jag åt mig den här när jag var in på apoteket igår. Vet inte om den är bra, det återstår att se. Den har en pensel som man applicerare oljan med, kläm på tuben så kommer det lite olja som man penslar över nagelbanden, kommer väldigt lätt för mycket olja tycker jag, inte den bästa lösningen på applicering. Men överhuvudtaget gillar jag doften på de här produkterna, har även deras Bodybutter som jag gillar.
Så i väntan på lite bättre naglar, tackar jag Sminkjante för ett superbyte, jag är jättenöjd!

7 kommentarer:

Marie sa...

Hördu Marina, det är två fullträffar i nagellacksväg det där! Skulle själv ha Turned up Turqoise, men det hade tagit slut hos H2T. Nfu-Ohs flakelack är ju skitfina. Jag funderar på om/hur jag själv ska få ett i min ägo *gnider händerna*...

marinamake sa...

Marie *flinar* he he, ja hördudu, jag känner mig skitnöjd! Nfu Oh har känts väldigt ouppnåelig! har gått med i nailmail, de kanske dyker upp där igen, förhoppningsvis!

CC sa...

Ja sådana där gelenaglar har tendens att förstöra de egna naglarna, speciellt om man gör de hemma...

Scratch Nails har en väldigt bra olja som ger näring o kraft till naglarna Nail Food heter den. Finns på en hel del salonger och även Åhlens City. Det är en proffsprodukt jämfört med Apotekets ;)
Testa den!!

marinamake sa...

CC! Jo jag känner till Nail Food, lite dyrt bara. Det är lustigt, när det gäller övriga nagelprodukter är jag snål att shoppa, men när det kommer till smink eller nagellack brukar det inte sitta hårt åt...;-). Man är ju dum ibland!

Emma P sa...

Härligt byte, de ser kanon ut båda två... Trist att du inte kan måla dina handnaglar, men det är fint med målade tånaglar i sommarhettan. Jag kör också på målade tånaglar mest nu, sommarjobbar inom vården. Och förresten, har testat nagelbandsoljan, den är helt okej, men jag föredrar ACOs nagelbandskräm i en liten tub, den tycker jag är riktigt bra.

Förresten är jag precis som du, nagelvård är inte alls kul att köpa, lack och smink är ngt annat det:) Tycker dock att apoteket har en hel del bra grejer faktsikt.

Du kanske ska testa Natural Nail strenghter från OPI, den har Sminkan svurit vid under en längre tid... Ska tydligen vara mkt bra för svaga naglar.

Fru Choklad sa...

Det från China Glace har jag också. Underbar färg. Jag köpte 6 lack från Nailmail när det var Nfu-Oh. Jag tog vampy och edgy paketen. Flakelacken är verkligen super och det gröna lacket är en favorit.
Jag hoppas också på att Nfu Oh kommer tillbaka på Nailmail. Vi får väl mejlbomba Karin hi hi

marinamake sa...

Emma P! Jag har faktiskt den där Nail Strenghtener från OPI, har använt den hela vintern på mina naturliga naglar, hjälpte dessvärre inte... mina naglar är hopplöst fall :-(!

Fru Choklad! Vad avis jag blir att du fick Nfu lacken! Hann inte med det, hade inte joinat då. Men som sagt lite hotbrev och sånt så kanske det kommer igen ;-)! Så länge är det naturligt på mina stumpar till naglar just nu tyvärr.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...