25 april 2009

Vill ni se nåt...... mesigt?!

Åhh vilken trött dag.... vi har haft städdag i vårt område, litet område alla känner alla, går inte riktigt att smita undan...åhh jag har inte gjort många knop, mest petat lite i mina egna rabatter. Har haft ont i huvudet hela dan, känt mig trött och seg i kroppen och inte haft nån gaist över huvudtaget. Så jag har hållit mig undan grannarna i princip hela dagen, min man har fått jobba desto mera. Regeln är att en från varje hushåll måste en närvara och hjälpa till, så det är väl godkänt antar jag.

Nåväl, i slutet av dagen mådde jag lite bättre och jag satte mig i solen med en drink. Jaa faktiskt! Och några trädgårdsböcker att bläddra i. Det började bli sent och jag satt och brottades med tanken på om jag skulle sminka mig eller inte. Helt i onödan egentligen, det var sen eftermiddag och jag skulle bara göra middag till familjen och sen är det ju soffan som gäller. Smink är det ingen annan än jag som bryr sig om...

Well, till slut slängde jag mig i duschen och ställde mig för att testa en ny skugga jag köpte igår. Hmm, det var en skugga från Lidl, har två andra därifrån och jag vet inte varför jag fick för mig att testa en till när jag har typ en miljon bättre i skåpet hemma. Dumt att lägga pengar på värsta budgetgrejorna när man har så det räcker i tio livstider redan. De två jag redan har (grå/svart och ljusgrön/mörkgrön) är förvånansvärt bra med tanke på priset (19:90 för en duoskugga). Jag vet inte om det var underlaget, budgetvaran eller lilla drinken innanför västen som gjorde det, men bra vart det INTE!




Ja, ni ser ju... det syns ju knappt! Inte Marina style I can tell you!

Bas för skuggorna: eye fix från Face.
Skuggor:Duo Eyeshadow Rosé från Suhada, den ljusa som highlighter, den "mörka" i yttre vrån och upp över brynbenet och under ögat. I inre vrån Atmosphere från MUS.
Kajal: Ultramatte black från Joe Blasco.
Eyeliner: Rainbow eyeliner nr 18 från Nouba.
Mascara: XXL från Maybelline.




Tja, jag fick kompensera de oerhört stilsamma ögonen, med en desto knalligare mun ;-).

Läppenna: Jazz från MUS.
Läppstift: Blackcherry från Milani.





Tjaha, det var det hele... inte mycket att hänga i julgranen ha ha! Vår städdag fortsätter i morgon, men jag behöver inte var med då (heller). Just nu känner jag för att hitta på något ordentligt, riktigt färgglatt, starkt... hoppas jag hinner och har sugen imorgon.

Natti natti!

5 kommentarer:

CC sa...

Har tittat på det där märket hos Lidl, men inte köpt nåt. Gillar inte när man inte får prova, ens om det är billigt!

förresten det där makeupartistforumet är på www.modelmayhem.com en amerikansk sajt, lär mig mkt där och skitbra att knyta kontakter för utlandet :))

Sminkan sa...

Inte mesigt, men variation! Man kan inte alltid göra samma grej!

Emma P sa...

Haha, du är skön! jag tycker inte att det är ngt fel på sminket, men visst sticker det av mot det du brukar göra. Fint att du balanserade det med en mörk mun, det lyfte hela looken!

Sanna sa...

snyggt:) Tycker inte det ser mesigt ut:) Variation rocks!

marinamake sa...

CC! Det finns roligare saker att slänga pengarna på, jag lovar!
Tack, jag ska genast kolla in det där forumet! Bra tips!

Sminkan! Nää det är ju sant förstås!

EmmaP! Njae nåt fel var det väl inte... bara så inte jag! Munnen kändes som hemma dock ;-)!

Sanna! He,tjaa tack ska du ha!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...