29 april 2009

Onyx och Rock the Croc

Nedan ser ni mitt första Essielack.... ni får bara titta på färgen! Jag har lackat förfärligt dåligt, sabbat flera naglar och jag borde dragit på ett tredje varv för det blev väldigt flammigt och ojämt. Färgen gillar jag dock! IRL är den mer brunröd än vad den ser ut på bild. Jag har varit ute på Tradera och lekt... därav min nya lilla samling av lackmärken som jag aldrig ägt förut ;-)! Zoyalacket såg ni häromdagen tex. Man ska hur som helst inte lacka naglarna när klockan börjar dra sig efter tolv på natten och man ska upp nästa dag... blir så väldigt lätt pannkaka när man ska sminka av sig, borsta tänderna och allt det där med nylackade naglar, ha ha!



Jaha vad skulle jag ha för smink till detta då?? Jag var inte ett dugg sugen på att göra en sminkning med något rött i, hur coolt det än kan vara ibland... näe, inte idag. Hmm, men en sotning, jaa! En hederlig, klassisk, kolsvart sotning ala Brigitte Bardot, det var jag sugen på!




Suuuug i blicken! Tyvärr såg jag i efterhand på bilderna att jag varit lite slarvig upptill i globlinjen, aja baja och det var också där det hade geggat ihop sig rejält upptäckte jag när jag kom hem, den här sminkningen höll bara några timmar. Slarvmaja! Vet inte vad jag gjorde för fel, men strunt samma!
Bas för skuggorna: PP Painterly från MAC och strax ovan globlinjen en bit upp på brynbenet har jag lagt något som kallas "mjuk globskugga" på mitt språk ;-), den lägger man i en mjuk naturlig färg för att få en mjuk övergång mellan den svarta skuggan och bara huden där den svarta skuggan tar slut... öhhh var det nåt som förstod nåt...?? Sen är det Onyx från i.d. bareMinerals för hela slanten. Under ögat har jag lagt en ny penna som jag köpte igår från MUS, Deep Blue Sea. Den är så überläcker i färgen, riktigt blåsvart, så jag föll som en fura och habegäret var totalt. Uppepå den suddade jag dit Onyx. Kajal fick också bli Deep Blue Sea. Mascaran är Maybellines nya Lash Stiletto. Första dagen jag använder den, men jag tycker att den lovar gott, verkar riktigt bra, fick både volym och längd tycker jag. Eyeliner glömde jag totalt bort i min iver att sota allt vad jag orkade. Den hade nog knappt synts hur som helst.




Jag inser när jag ser bilderna att jag rätt ofta för luckor inne mot inre vrån, jag tror att det beror på att jag försöker tona det för att inte ha det så mörkt längst in, men istället ser det bara ut som jag missat att sminkat mig just där. Tror nog jag måste våga lägga mer färg även i de där luckorna.

Primer från Lumene, och basen ärAffinitone 09 Opal Rose. Som vanligt så är pudret från Face, Loose Powder nr 2, det enda puder jag äger. Rouget är Posh från MUS.


Nudemun idag, ingen penna, läppstift från Maybelline Watershine nr 12 Rhum Cake.



De va de hele.... hoppas ni gillar trots mina små fadäser här och där!
Ikväll har jag varit iväg och fått hjälp att göra min deklaration. Har ju en liten enskild firma, så då klarar jag inte av att göra den själv. Det är liiiika skönt varje år när den äntligen är gjord! Och som grädde på moset så kommer jag att få tillbaka en ganska trevlig sudd pengar lagom till jul! Tack och bock Skatteverket!
Suss gott på söta örat alla!






6 kommentarer:

Daniella sa...

tack så mkt marina! känns skönt att va tillbaka, det kan bli lite för stor press ibland. men det känns skönt att va tillbaka igen =) kram

inthemake sa...

Ohh guud va fint det var, riktigt blåsvart & kanonfint blendat...

Emma P sa...

Kanonläckert! och klart att vi fattar vad du menar! Jag förstår precis hur du känner med att inte bära rött hur som helst, rött är skitsnyggt på smink, men det kräver lite av bäraren och vissa dagar har man bara inte lust.

Och appropå det där med inre ögonvrån, lite längre in kan du kanske gå, men en viss försiktighet är nog bra, för lägger man mkt svart, lila eller blått i inre ögonvrån, så känner jag mig alltid som om jag har fått en blåtira:) Ja det låter asklyschigt, jag vet, men jag tycker att det intrycket lätt tar över... Men som sagt, lite längre in kan du komma, det är egentligen om skuggan hamnar på andra sidan eller för nära, näsan, som det är jobbigt, om du fattar hur jag menar;)

MissPurple sa...

Detta var det snyggaste jag sett på riktigt länge. Ska lusläsa inlägget och försöka göra något liknande.

Sminkan sa...

Så läckert!

marinamake sa...

Daniella! Roligt att du är tillbaka!

Inthemake! Tack gulliga dej!

Emma P! Jag ska absolut "öva" mig på att komma lite närmare och inte lämna luckor! Håller med, rött måste man vara på rätta humöret för att bära!

Miss Purple! Å det är inte så svårt alls, är ju bara en färg över hela locket och inget mer i princip. Viktigt att tona ut det ordentligt.

Sminkan! Tack!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...