29 april 2009

Off topic - Valborg

Govänner alla! Imorgon drar jag, en kompis och min yngsta upp till vårt lilla chateau i Bollnäs för att fira Valborg. Resten av familjen blir tyvärr kvar här hemma av diverse anledningar. Ja ni vet jobb, skola och sånt, kan inte ta ledigt.

Vi ska iallfall bara slappa och ha det skönt, och stötta och blöta världsproblemen osv.

Detta ställe är mitt andningshål i tillvaron, jag äääälskar att vara här och åker så ofta jag bara har chansen. Tyvärr har det inte blivit så ofta som jag skulle vilja sen semestern i somras. Men nu är det dags igen! Utedass (separettoa) i en liten byggnad ute på tomten, inget rinnande vatten eller avlopp och två stugor att springa emellan. Kök och ett sovrum i den ena, vardagsrum och ett litet gästrum i den andra. Altanen byggde min man förra sommaren så nu kan vi äta ute utan att luta bakåt eller framåt ;-), tomten sluttar.




Från altanen ser ni "vardagsrummet" och dasset i bakgrunden och vid altanen köks/sovrumsstugan och min yngsta på altanen.
Så nu blir det inga inlägg förrän absolut tidigast söndag, eller kanske tom måndag från mig. Vi får se hur mycket sminkande det blir de här dagarna. Ska iallafall ta med kameran, så får vi se vad det blir.
Ha en superskön Valborgshelg, ät och drick gott och sve inte bort ögonbrynen i brasan nu bara ;-)!
Ha de, ha de!
Kramen!


4 kommentarer:

inthemake sa...

Tack detsamma Marina, stugorna ser underbara ut & jag förstår att du gillar att smita ut i det gröna ;) Stor kram

Emma P sa...

Det verkar underbart! Jag skulle också gärna ha ett mysigt litet andningshål... Ser himla trevligt, och väldigt avslappnande ut. Hoppas att ni får det riktigt skönt, och trevlig valborg till dig med!

CrazyNails sa...

Låter super mysigt!

marinamake sa...

Inthemake! Japp, de är underbara, omoderna och opraktiska, men helt underbara! Kram på dig med!

Emma P! Det är underbart att ha tillgång till de där stugorna (vi äger dom inte, det gör min svärfar), vi hade en superskön valborg, hoppas du hade det också!

Crazy Nails! Det är det!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...