25 mars 2009

Sminkans temavecka - Mars - Rött




Jag fortsätter att googla hem bilder på planeterna, här är Mars. Sminkan har lärt mig att den brukar kallas för den röda planeten, tror jag att det var, fast jag tycker ju att den ser väldigt orange ut, med inslag av svart.
Så, sagt och gjort, jag sminkar mig i oranget, rött och svart. Resultatet? Jag ser ut som Onkel Fester! Herrejisses, detta var inte den bästa av mina sminkningar, och så här har jag sett ut på jobbet idag, ha ha ha! Vet inte riktigt vad som gick snett, men jag tror att jag sabbade det hela när jag fick för mig att blanda in svart. Borde ha hållit mig till det orange/röda.
Nåja, ni får hålla till godo ändå, alltid roar jag nån ;-) !



Bas för skuggorna: Cover Stick nr 21 Fair Naturel från Maybelline.
Highlighter: Muffin från MUS.
I inre vrån: Sunrise från MUS.
I yttre vrån: Den röda delen av Noubas Double Bubble nr 59.
I globlinjen: Onkel Fester varning... den svarta delen av ovan nämnda skugga.
Eyeliner och under ögat: Khol Express Eyeliner Pencil Glam Black från Maybelline och lite svart skugga ovanpå.
Kajal: Joe Blasco Ultramatte Black.
Mascara: XXL från Maybelline.




Det ser väl hyggligt okej ut på närbild tycker jag. Det är när jag kollar på helhetsbilden som jag bara tar mig för pannan! Och dessutom ser jag ut som en potta i håret... jaa jag håller ju på att låta det växa lite, bara luggen ska ut. Och nu är jag precis i det stadiet när jag snart rusar till frissan, eller så biter jag ihop och står ut ett tag till.... gaaaahhh! Jag hatar att gå omkring och känna mig ful i håret, det är det värsta jag vet!
Ny spydde jag lite, förlåt! Här kommer resten:
Primer: Lumenes Beauty Base Matifying Primer.
Bas: Pure.Liquid Mineral Breathable Foundatione, Honey Beige.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Posh från MUS.

Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Cerice 404 från Peggy Sage. Återigen, konstigt namn på ett stift som inte ens är i närheten av att vara cerice. IRL är färgen mer åt brunhållet än vad det ser ut på fotot.

Japp, å så helheten då.... gaaahhh! Näe, jag vet inte, idag känner jag mig inte nöjd, så e de bara!
Nya tag i morgon, i skrivandes stund har jag inte koll på vilken planet det är i morgon, måste kolla. Har ni varit inne hos Sminkan och kollat in hennes och Emmas tolkning? De är superfina!
Vi hör i morgon!
Sminka lugnt!

9 kommentarer:

Marie sa...

Ååååh nej men shit vad snyggt! Hur kan du dissa detta? Sjukt snyggt med det oranga röda och svarta, det hade inte alls varit samma sak utan det svarta alls!

Och läppennan är så fin. Måste norpa den snart.

marinamake sa...

Marie! men hej du nattugglan! Nja jag vet inte tyckte bara jag såg så sjuk ut på helhetsbilden... som två svarta hål. Men okej, jag kan väl gilla "Pow:et" i det hela kanske... Åh läppennan är hur gammal som helst, hoppas den fortfarande finns kvar. Det är den jag använder mest, passar till massor av mina läppgunk, så himla bra färg!

Sminkan sa...

Wow! Så himl snyggt! Jag äslakde det! inte dissa detta!

Bitte sa...

Skitläckert tycker jag!

Anonym sa...

Så eldigt, så farligt, så snyggt! Kanontolkning!

Anonym sa...

Ha, om man får tro på dig och Sminkan så är onkel fester en riktig heting:) Jag tycker att du är kanonläcker, det är ju en skitsnygg sminkning!

marinamake sa...

Sminkan! Å tack! Nää okej då...;-)!

Sminkjante! Tack snälla du!

MLY! Hi hi, tack va snällt sagt!


EmmaP! Mmm man vet aldrig kanske borde få till en date med den där läckerbiten...Onkel Fester menar jag, he he! Men tack tack!

Fru Choklad sa...

Jag håller inte med dig alls. det är underbart! En magisk makeup ju. Vet du det är helt galet hur du lyckas vara så förbaskat snygg i alla ALLA färger hela tiden. Börjar bli lite avis.........

marinamake sa...

Åh tack, du är så gullig så jag rodnar :0! Vet du, jag är helt övertygad om att alla kan vara snygg i alla färger... man måste bara kunna tricket ;-)! Och det kan jag lära ut...

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...