27 januari 2009

Taylor Made Minerals

Gaaahhh, skulle just berätta lite om TMM skuggorna jag använt idag, rycker tag i påsarna som låg på bordet vid vardagsrumsoffan där jag sitter... vad händer? Klantiga jag har inte stängt en av påsarna ordentligt så plötsligt har jag små högar av pigment på datorn och i vår förhållandevis nya soffa.... shit, shit, shit!! Jag reser mig i slowmotion och går och hämtar dammsugaren och försöker liksom uppifrån fånga upp pigmenten med själva röret, innan de kommer att gnuggas in i tyget... jaaa suck! Det var tur att inte min man såg mig, då hade jag inte varit vatten värd ;-)... jag tror jag lyckades rädda soffan, he he.

Jaa så det jag skulle säga var, att idag har jag använt tre av pigmenten jag fick i brevlådan igår, jag måste säga att ännu är jag inte övertygad... men, jag hade superbråttom och kladdade runt med påsarna och hade inte tid att lägga ner någon möda, så jag låter det vara osagt några dagar vad jag egentligen tycker. En sak är säker, man måste försöka hitta småburkar att hälla över pigmenten i, för det är helt hopplöst att stå med penseln i en påse. Man får pigment på skaftet, och sen vidare på fingrarna och tillslut kändes det som jag hade färg överallt.


Pearl som highlighter, Slick mitt på locket och Despair i yttre vrån och upp över globen, precis vanligt hos mig ;-), inge nytt. Hade hoppats att det skulle ge mer färg, och sitta lite bättre, men när jag kom hem hade det veckat sig lite anings, och skuggorna var fläckiga. Jag har reparerat lite innan jag fotade. Gel eyeliner från MUS, har jag också använt.


Jag ska testa att lägga skuggorna med fuktad pensel också, fast jag gillar inte det egentligen, men jag vill se hur mycket mer intensivt det blir, och kanske sitter bättre, vad vet jag. Som sagt jag hade superbråttom och slarvade nog en del i morse, så jag dömmer inte ännu.
Jaha, inte mycket från mig idag, i morgonkväll ska jag iväg och hålla en liten sminkkurs för några tjejer så jag vet ej om jag hinner med nåt inlägg då, vi får se...
Ha det gott så länge!
Sminka lugnt!

6 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Nä ibland kan det ta ett tag innan man blir sams med ett nytt märke har jag märkt. Det är precis som att man måste "komma underfull" med hur formulan funkar på nått vis. Hade du primer under? Personligen tycker jag inte att man ska BEHÖVA ha det men det är ju bara att inse att ibland så hjälper det otroligt mycket ;)

Anonym sa...

Vad använde du för bas? om någon? Ibland måste man testa sig fram vad som funkar, det kan till o med vara så att olika pigment från samma märke behöver olika bas har jag märkt..;)Men snyggt var det iallafall :)) Tur att soffan klarade sig ;)

Sminkan sa...

TMM har några grymma, t.ex Centaur, men många som är crap också. Avskyr deras i lila nyanser t.ex. har en del i guld, brunt och turkos/aqua. Vissa är kalas och andra inte.
Så, ge inte upp men förvänta dig inte att varje påse innehåller guld heller. ;D

marinamake sa...

Fru Choklad! Håller med... man måste liksom "lära känna" respektive märke på nåt vis. Jag använder alltid primer oavsett vad, primer eller någon annan sorts "häftmedel" typ cremeskugga eller liknande. Om jag sminkar med fetbas, använder jag den. Ohh vi kan diskutera det där med att behöva ha det eller inte när vi ses nån dag framöver... annars blir det här svaret så lååångt ;-)

Inthemake! Hmm har för mig att det var PP Painterly från MAC som var basen, får väl prova med diverse antar jag. Ja, jag är glad att soffan klarade sig... vår soffa är turkos och det var ett mörkt pigment jag tappade, ingen bra kombination ;-)

Sminkan! Okej, då vet jag... slipper jag bli besviken!

Bitte sa...

Resultatet blev fina.

marinamake sa...

Sminkjante! åhh tack! Ja det var väl okej, men ibland förväntar man sig ju nåt annat liksom...

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...