29 januari 2009

Mission och Shock - TMM

Dag nummer tre med TMM. Idag kändes det ännu mer okej, testade Mission och Shock och nu börjar vi närma oss marinaläge på intensiteten... särskilt med Shock. Mission som är ett mörkt blått pigment är inte så mörkt och intensivt blå som jag skulle vilja. Jag är ständigt på jakt efter den perfekta mörkblå nyansen... hittar den inte. Den ska var mörkt blå, men väldigt skimrig eller metallisk och liksom lysa lite men ändå vara mörk... gaaah kan inte förklara, jag vet inte vad jag vill ha förrän jag ser det, om ni fattar. Jag har en urklippt reklambild för krimskramskedjan Glitter, där modellen har en übercool blå färg på ögonen. Lite svårt att det reda på vad det är bara ;-).




Skuggorna är alltså den mörka blåaktiga Mission och den turkosa Shock från TMM. Har inte lagt någon highlighter idag, bara svept en mjukt naturlig färg med rougeborsten precis över globen/brynbenet för att få en mjukare övergång mellan skuggorna och bar hud.


Jag har använt:

Matifying Primer från Lumene
Nouba Stick Foundation nr 24
Loose Powder nr 2 från Face
Tri Brow från Make Up Store
Mission och Shock från Taylor Made Minerals
Jet Set Navy Blue Gel eyeliner från Smashbox
Kajal från Avon, namnlös
Dream Mousse Blush o5 Plum från Maybelline
Lash Stylist mascara från Maybelline



Läppenna från Make Up Store Icy Dream
Juicy Tubes från Lancome Fancy turquoise 59



Va e nu detta då... kolla in lacket, det är mindre än ett dygn sedan jag gjorde detta, närmare bestämt ca 00.30 natten till idag.. och nu ser jag ut så här... crapp! Lacket kommer från American Nails, och jag vet inte om det bara är jag som gjorde ett dåligt jobb, var lite trött vid den tiden på dygnet ;-) för jag upplever inte att det här lacket brukar flaga så fort. Nåväl, det blir till att gå igenom samma procedur ikväll igen. Möjligen lite tidigare på kvällen, he he!


De va de hele... nu ska jag steka pannkakor till mina barn (jiiippiie), om man vill vara säker på att ens barn äter bra, då steker man pannkakor. Om jag gör en sats med smet på 8-9 dl mjölk och 3-4 ägg så går varenda pannkaka åt, och det blir en hög, själv får jag vara glad om jag får en eller två, buuhuu, min yngsta sex år gammal, liten och tunn som en räka, kan klämma i sig 5-6 pannkakor! Jag fattar inte vart dom tar vägen i hennes lilla kropp!
Åhh förresten har ni sett sighten som Micromiss tipsar om, med en massa roligt (My Divas Closet)! De är rea på NYX-smink. Har ni någon erfarenhet av NYX, är det nåt att ha? Jag har bara kollat in sminket och inte resten, joo lösfrallorna förresten. Men jag har ingen aning om NYX är bra som sagt.
See you later!
Ha de, ha de!

10 kommentarer:

Bitte sa...

Jepp, det här var en riktig MarinaMakeup. Håller med om att mission inte är någon höjdare.

Jag har en del NYX-skuggor. Jag tycker det är helt ok. Primer är ett måste annars blir inte färgerna intesiva. Köpte en del trios på cherryculture.com.

Anonym sa...

Haha, vi brukar steka pannkakor på 1,5 liter mjölk till två vuxna och två sjuåringar. Ett tips är byta ut lite av mjölet mot lite grövre mjöl som t ex grahamsmjöl, då mätta pannkakorna snabbare och det blir dessutom nyttigare.
Fin sminkning! :-)

Fru Choklad sa...

WOW Shock var ju verkligen en grymt snygg skugga måste jag säga. Tror du att den är med på min beställning då? Men det är ju klart att den inte är mutter mutter mutter. Hur kunde jag missa denna läckerbit? Helt obegripligt. Mycket snygg sminkning idag min sköna. Mycket!
Har också spanat på den där sidan. My divas closet. Är lite nyfiken på NYX, men kanske ska börja med den sändning som är på väg innan jag beställer mer. Usch det är ju så lätt att sitta och klicka hem saker på nätet *suck*

Anonym sa...

Jag gillar NYX fasta skuggor som sjutton, riktigt pigmenterade, åtminstone det tiotal jag testat. Om du använder sökrutan i min blogg får du upp några EOTD:s där jag använt NYX.

Vi gör pannkaka på dinkelmjöl, samma smak men nyttigare och mer mättande - fast rätt mycket dyrare tyvärr.

marinamake sa...

Sminkjante! Näe, Mission var inte tillräckligt intensiv för min smak...
Man kanske skulle våga sig på några NYX-prylar då.

Ninni! Tack för tipset! Det ska jag göra nästa gång! Tack, tack!

Fru Choklad! Aj då! Men då har du ju en anledning att göra ytterligare en beställning så småningom ;-)! Åhh tack för de snälla orden, en typisk marinamake kan man väl säga, ganska enkel egentligen. Ahh, det är jobbigt när man har ryckningar i klickfingret... det som brukar hejda mig är att jag måste gå en trappa ner och hämta kortet, och det är jag för lat för och tänker att jag gör det imorgon... och så blir det så varje gång, latmasken!

marinamake sa...

Mimmi! Åhh jag ska kolla in din blogg på direkten! Tack för pannkakstipset! Min mellandotter har dessutom lite viktproblem beroende på sköldkörteln, så vi behöver tänka på vad hon äter, så grövre mjöl är ju jättebra!

Anonym sa...

Ja nu börjar jag känna igen dig hihih kanoooonsnyggt!! visst är det jobbigt när man snöar in på att hitta en perfekt skugga, damn det är svårt, man blir ju aldrig nöjd iheller hahaha

Sminkan sa...

Snyggt! Men Mission är rätt B.

Har du testat följande favoriter i den mörkblå skalan:
Blackstar Blue (Makeupcosmetics)
eller
Sultry Blue (MAD Minerals)
Båda är intensivt mörkblå, nästan midnattsblå, och har skimmer. Kan se svarta ut dock om man har otur...

Cobolt är en klarare blå som jag älskar, från MAD Minerals.

Sen finns ju några från Fyrinnae också, men ingen som blivit avorit för mig...

Mamarosa sa...

Oi, vad stilig sminke:)))Du kledde det godt!

marinamake sa...

Inthemake! He he tack! Jaa men jag kan ju snöa inne totalt... kan leta i evigheter och hinner under tiden få en samling av den färg jag letar, som jag inte ens är hundra förtjusti om du förstår vad jag menar.

Sminkan! Ohh tack för tipsen, ska skriva ner dom och kolla in nästa gång jag ska beställa nåt. Har inte testat några av dessa, TMM var ju min första beställning av pigment nånsin. Skulle även vilja hitta en riktigt knallig kornblå skugga, du vet så där superduper intensivblå!

Mette Helene! Tack va snällt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...