09 november 2008

Trööötter!!

Ja men så var jag på partaj igårkväll igen, min sminkskola hade lite tillställning som jag ju berättade om. Det var jätteroligt och trevligt! Mycket människor som jag inte kände och det är ju alltid roligt att träffa nytt folk tycker jag! Vi åt, drack och dansade så det stod härliga till!
När jag hade knäppt bilderna på sminket igår insåg jag att jag ser exakt lika dan ut som när jag var på 50-årsskiva för en måndad sen... fantasilöst av mig. Hade inte en tanke på det när jag sminkade mig, men men... varav hjärtat är fullt.... och mitt hjärta är ju lite lila ;-) !





Jag har använt inifrån och ut:

Smashbox Foto Finish Foundation Primer
Nouba Stick Foundation nr 24
Face Loose Powder nr 2
Nouba Blush on Bubble nr 51
Ögonen:

Brynen: Tri Brow från MUS de två mörkaste
Highlighter: Eyedust Crystal med fuktad pensel
Inre vrån: Crystal
Mitt på locket: Singel Eye Shadow 57 från Nouba
Yttre vrån och upp över globlinjen/brynbenet: Microshadow Flamenco och när det inte blev tillräckligt mörkt i mitt tycke, mosade jag även in lite Sirocco som är en mörkt gråsvart skugga.
Svart kajal som vanligt Joe Blasco Ultramatte Black.
Cake eyeliner från MUS och strax ovanför den en glitter eyeliner från Nouba. Har inget nummer på den, men den är helt i silverglitter.
Och så mascara, Sky High Curves från Maybelline.
Jag får flugben hur jag än bär mig åt, fattar inte vad jag gör för fel!

Just det höll på att glömma, under ögat drog jag med en penna, Purple, från MUS en linje under hela ögat som jag sen mosade in lite Flamenco över.



Naglar: IsaDora, kommer inte ihåg namnet, tror dessutom att den inte finns längre.

Munnen: Läppenna från Sans Soucis nr 9 Cyclam och ett läppstift från Oriflame Orchid Silk, finns inte heller längre.

Varför är det alltid så, att ens favoriter alltid utgår ur sortimentet??? Jag bara undrar...


Doften för kvällen var från Escada: Magnetism. Helt underbar mjuk och varm doft, och lite kryddig kanske. Jag är värdelös på att beskriva dofter. Åhnej... nästan slut i den här också!!

Jaa, ser som sagt likadant ut nästan, som sist jag var på fest... var ju åtminstone inta samma männsikor!
Måste ju bara visa er min yngsta plutta, 6 år... så här såg hon ut i går när hon skulle på sitt livs första Halloweenpartaj.


Har ni sett en olyckligare (vänster bild) häxa?? När hon såg sig själv i spegeln utbrast hon; NÄÄE mamma, LÄGG AV! Sen fick jag övertyga henne en lång stund och hon var en superball häxa och att det är så där man ser ut om man ska på halloweenparty. Ja ja, dom är roliga dom små liven...
Ha en skön söndagkväll, jag vet en som kommer att somna per omgående, pallar inte för en frostnatt!
Sminka lugnt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh underbar make, både din & lillskruttens hihihi...hon måste varit den läckraste häxan på plats ;))

marinamake sa...

inthemake! Jaa fast det tyckte inte hon;-), vad mig anbelangar så var jag kanske inte den vackraste häxan på plats, men dock den äldsta... he he!

Badbomben sa...

Din makeup är min alltimemarinamakefavorit! Och isadoralacket, förbannat att det inte längre går att få tag på!

Vilken rar liten häxa!;D

marinamake sa...

badbomben! Men åhh tack det var ju en komplimang! Lacket hittade jag i en realåda för kanske ett år sedan (köpte två), har du tur kanske du hittar det någonstans, det heter 26 Glitzy Amethyst.

Jaa, den lila häxan blev verkligen en sötsur en...he he!

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...