02 november 2008

Försenad Halloweensminkning

Nu ska jag äntligen hålla vad jag lovat... min halloweeninspirerade sminkning. Skulle ju ha gjort en igår men då fastnade ju jag och svägerskan framför datorn i princip hela dan! Och det är nog inge snyggt att sminka fyrkantiga ögon... ;-)!
Ni får jättegärna tycka till om layouten (flera har redan gjort det, tack för alla snälla ord!). Jag har upptäckt att det ser olika ut från olika datorer... av någon outgrundlig anledning. På vår bärbara dator ser allt frid och fröjd ut, men idag när jag gick in på den stationära datorn vi har, så upptäckte jag att den kapar headern så att man inte ser hela texten där. Mysko! Överkurs för lilla mig, så vi får se om jag lyckas fixa det. Ser ni nåt annat konstigt som inte jag ser, får ni gärna hojta!
Åter till sminket... jag är ju inte så där himla kreativ som vissa begåvningar är här på Pretty! Så något konsstycke med krackelerade skallar och dödskallelook blir det inte... jag nöjer mig med att leka med typiska färger!





Ögonskuggsfärgerna kommer från paletten som ingick i min skolväska när jag gick min utbildning. Har använt en kritvit som highlighter, knallorange på locket och högt upp över globen och brynbenet och så suddade jag in kolsvart i yttre ögonfrån och nästan lika högt upp på brynbenet över det orangea, men inte riktigt lika högt. Ville att det orangea skulle synas lite ovanför det svarta, om ni förstår vad jag menar.

Mascara är samma som häromdagen: Mirenéese Secret Weapon Mascara.
Joe Blasco Ultramatte Black på slemhinnan.
Cake Eyeliner från MUS som eyeliner.
Rouget är Maybellines 72 Precious Plum.
Basen är från Maybelline; Superstay Silky Foundation nr 21 Nude. Den är egentligen lite för ljus för mig, blev väldigt blek, men sen tyckte jag det var okej för denna halloweensminkning, man ska väl vara lite spökaktig tänkte jag!



He he, jag vet inte vad det här blev för nåt... var bara en lek... Trodde att jag tagit en svart kajal, men det visade sig vara en ögonbrynspenna, det såg jag först nu... hur som helst en svart ögonbrynspenna från Ellen Betrix, måste vara någon gratisgrej jag fått nån gång, för jag har då inte köpt den själv. Hur som, lade den längs läppkonturen och suddade in den en bit på läpparna, och sen duttade jag i den orangea ögonskuggan där jag inte hade nån svart penna, och så på med lite Crystal lips Virgin från MUS uppepå det. Det vart väl sisådär, men det var kul att prova.





Matchar finfint med min cerisa t-shirt ;-) !

Jaa, det var det hela... ha en skön söndagkväll! Sminka lugnt!


14 kommentarer:

Sminkan sa...

orange och svart är supersnyggt! Även nä det inte är halloween, faktiskt.
Du ser fantastisk ut!

Anonym sa...

det är supersnyggt!! Älskar kombon, du fick verkligen till det! :) Layoten är också snygg! ;)

Bitte sa...

Älskar färgen på läpparna. wow!

Marie sa...

Du fick verkligen till det! Något sånt här ska jag också prova, har en riktigt knallorange skugga från MUS med massa skimmer (säkert nån du känner till?) som borde funka.
Och läpparna blev dösnygga! Bra att det inte var kolsvart penna du tog, tycker jag. Kreativ lösning med ögonbrynspenna, ögonskugga och läppglans - inte alla som hade kommit på nåt sånt!

marinamake sa...

Sminkan! Håller med det är superläcker färgkombo, även utan halloween! Tack!

Fakelashes! Tack!

Sminkjante! He, ja inget för vardagsbruk kanske...

Marie! Vet vilken skugga från MUS du menar, jag har den oxå. Pennan var faktiskt kolsvart, men det blev svagare färg när jag hade på läppglanset. Använder ögonskugga blandat med läppglans då och då, när jag inte har nått matchande läppstift. Lycka till med din sminkning!

Anonym sa...

Riktigt fint!

Frida sa...

verkligen häftigt! speciellt läpparna!

Anonym sa...

Ohh SUPERfint, härliga Halloweenfärger...läpparna rockar ;)

marinamake sa...

RM, Frida, Inthemake! Tack o tack, ja läpparna är nog lite rockiga, he he!

Anonym sa...

Jättehäftigt bruden!!!!

marinamake sa...

Lenoschka! Tack du!

Anonym sa...

Wow så läckert, och läpparna är grymma, så snyggt!!

Fru Choklad sa...

Supercool! Även om du inte var så nöjd själv måste jag säga att jag tycker läpparna är jättefina.

marinamake sa...

Linda, fru Choklad! Verkar som jag lyckats få alla att gilla läpparna... det känns roligt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...